Vertrouwenspersoon

Graag stel ik mij aan jullie voor: ik ben Menno van der Ploeg, kom oorspronkelijk uit Langeraar. Samen met mijn partner en hond woon ik nu in de mooie stad Haarlem.

Voor mijn werk reis ik heel Zuid-Holland door, want ik werk als cliëntondersteuner Wlz bij MEE Zuid Holland Noord. Ik ondersteun mensen die zorg nodig hebben, in willen kopen, of een probleem hebben binnen hun zorg. In deze rol bemiddel ik tussen zorgvragen en zorgaanbieder, maar help ook met kiezen van een aanbieder. Daarnaast adviseer ik bij de financiële kant van de zorg, door mee te kijken met een PGB (persoonsgebonden budget). Het is heel afwisselend werk, ik doe spreekuren, maar ga ook op huisbezoek en bezoek instellingen.

Vanaf mij zesde ben ik lid van Scouting Welverro in Langeraar. Na alle speltaken te hebben doorlopen ben ik Welpenleider geweest en bestuurder van de vereniging en stichting. Ook ben ik praktijkopleider en werk zo nieuwe staf in. Verschillende stafleden zouden mij ook kunnen kennen van de Scouting Academy. Samen met onder andere Roos verzorgen we daar een cursus voor de stafleden die net ingestroomd zijn.

Naast Scouting ben ik betrokken (geweest) in verschillende besturen. Op dit moment ben ik bestuurder bij De Strooplikker (vakantieweek in Langeraar) en Stichting JYMM (een goede doelenstichting binnen de zorg en welzijn).

Kortom ik ken het verenigingsleven en Scouting in het bijzonder best goed. Ik weet van kleins af aan hoe leuk Scouting is. Ik heb er veel avonturen beleefd en vrienden voor het leven gemaakt. Voor mij staat Scouting voor vrijheid, worden wie je bent en wilt zijn. Daarom wil ik graag bijdragen aan een veilig spelklimaat binnen de vereniging van Scouting Nieuwkoop.

Heb je vragen of twijfel je ergens over binnen de vereniging, kun je mij als vertrouwenspersoon benaderen. In vertrouwen kun je met mij praten en je vragen voorleggen. Dit kan bijvoorbeeld gaan over iets wat jezelf is overkomen, je gezien/gehoord hebt of over iets waar je over twijfelt. Als vertrouwenspersoon ben ik onafhankelijk en ben voor iedereen benaderbaar. Mijn doel is om de hulpzoeker bij grensoverschrijdend gedrag te ondersteunen en te helpen bij vervolgstappen.

Het open gesprek staat voor op, zodat iedereen zich welkom weet om zijn of haar verhaal te kunnen doen, als dat nodig is.

Ik ben te bereiken via:

vertrouwen@scoutingnieuwkoop.nl