Verkenners

Ben je een jongen tussen de 11 (groep 8) en 15 jaar oud en hou je van actie? Dan is de verkenners zeker wat voor jou! Na de Welpen gaan de jongens, door naar de Verkenners.
Wat voorop staat is gezelligheid, avontuur en uitdaging. Dingen doen die niet alledaags zijn, samen de wereld verkennen, lol maken en actief bezig zijn. Je maakt nieuwe vrienden en werkt samen met een goed teamgevoel.

Daarnaast ontwikkel je scoutingkennis en -vaardigheden.

Vrijdagavond = scoutingavond!

Elke vrijdagavond komen wij met de jongens bij elkaar in ons clubhuis van 19.00 tot 20.30 uur. We doen veel outdoor activiteiten en spellen waarbij creativiteit en ieders verschillende talenten van pas komen!
Een paar voorbeelden: GPS-tochten, smokkelspel, levend zeeslag, touwbrug, doorsteek (Mud-race), vlotten bouwen, kampvuur maken etc. De Verkenners brengen veel opkomsten buiten door maar een jaarlijkse filmavond met popcorn en apenkooien zit ook in het programma.

Zomerkamp

Het zomerkamp is misschien wel de gaafste verkenneractiviteit van het jaar waarbij we het seizoen afsluiten. Deze valt traditiegetrouw altijd in de eerste week van de (lagere) schoolvakantie.
Gedurende een week ontdek je de wereld, werk je samen in een patrouille, slaap je in een tent en kook je op een kampvuur! Varen op je eigen vlot, wandel met behulp van uitdagende routetechnieken, sportieve activiteiten en veel meer!

Overige activiteiten

Behalve de wekelijkse opkomsten op de vrijdagavond vinden er in een scoutingseizoen ook nog een aantal andere activiteiten plaats:
– De financiële actiemiddag: een dag vol activiteiten waarbij iedereen welkom is. Je familie, vrienden en buren kunnen gezellig langs komen voor een hapje, drankje en Rad van avontuur. Kinderen kunnen zich tegen kleine bijdrage vermaken met diverse scoutingspellen!
– Nachtje slapen op de plassen of een Vader/zoon weekend
– HIT weekend met Pasen georganiseerd door de Scouting Nederland en de regio’s.

Interesse?

Misschien zit je nog niet op scouting en overweeg je om lid te worden? Kom gerust een keer langs om mee te doen en kijk of je lid wil worden! Of kijk op de facebook-pagina!

Voor vragen kunt je ook contact opnemen met de verkennerleiding

Verkennerleiding:
Dennis Leliveld,