Gidsen

De gidsen komen elke dinsdagavond van 19:00 tot 20:30 bij elkaar en bestaat uit een gezellige groep meiden tussen de 11 en de 16 jaar.

Bijeenkomsten:

Tijdens de bijeenkomsten doen we verschillende activiteiten zoals; koken, knutselen, toneel of een spel binnen of buiten. Daarnaast wordt er af en toe samen met de verkenner (jongens) groep een gezamenlijke bijeenkomst gehouden waarin er bijvoorbeeld een feest wordt georganiseerd of een dropping wordt gedaan.

Zomerkamp:

Het hoogtepunt van het scoutingseizoen is het zomerkamp! Elk jaar gaat Scouting Nieuwkoop een week op kamp. De gidsen slapen dan in tenten en verzorgen in groepjes hun eigen avondmaal, gekookt op hun zelfgemaakte vuur. Gedurende de week staat er een thema centraal en worden er verschillende activiteiten gedaan zoals: bosspellen, het lopen van de hike en het dopen van de nieuwe gidsen. Het kamp wordt op vrijdagavond traditioneel getrouw afgesloten met het gidsen/verkenner feest.

Activiteiten:

Naast de wekelijkse bijeenkomsten en het zomerkamp, vinden er gedurende het scoutingseizoen nog enkele grotere activiteiten plaats zoals;

• De avondwandelvierdaagse
  • De financiële actiemiddag
  • Gezamenlijke groepsactiviteiten

Ben jij nieuwsgierig geworden naar wat de gidsen nog meer doen? Kom dan snel een keer langs!

Het clubgebouw:

“de Shelter”