Explorers

Explorers regelen de meeste dingen zelf: de draaien hun eigen opkomsten en organiseren zelf hun expeditie. Ook hun afdeling runnen ze zelf. De begeleiding doet actief mee in het door de explorers opgestelde programma en helpt als een plan dreigt te stranden.

De Explorers zijn 16+ en komen elke week samen.

Programma:

Het bedenken van een uitdagend programma is voor explorers vaste prik.
Explorers bedenken hun eigen programma en kunnen er ook voor kiezen om projecten te doen. Een project is een activiteit die langer duurt dan één opkomst en is dus een stuk omvangrijker als het gaat om organisatie. Op de explorersite zijn allerlei handige hulpmiddelen te vinden wat betreft programmeren en het opzetten van een project.

Scoutingkleding

Explorers bij een landgroep dragen een brique Scoutfit blouse.

Expeditie

Explorers maken zelf hun eigen programma en organiseren dus ook zelf het jaarlijkse zomerkamp: de expeditie. De explorers gaan dan een weekje kamperen

Weather Underground PWS IZHNIEUW16