Kabouters

De kabouters zijn een groep meiden van 7 tot en met 11 jaar(vanaf groep 4). Wij draaien de bijeenkomst op dinsdagavond van 18:45 tot 20:00 uur.

Iedere dinsdagavond beginnen we de avond met het logboek voorlezen, daarin staat geschreven, door een kabouter, wat we de week ervoor hebben gedaan. De bijeenkomsten worden afgewisseld met spelletjes, knutselen of een spel buiten.
De spellen Ik hou van Holland, Levend kwartet en Levend Stratego zijn erg favoriet. Ook zelf toneelstukjes verzinnen zijn wij erg goed in.

Kortom, de kabouters doen heel veel en heel veel leuke en verschillende dingen op dinsdagavond. Wil je dat zelf een keer beleven? Kom dan langs!

Zomerkamp!

Een keer per jaar gaat Scouting Nieuwkoop een week op kamp. De kabouters slapen dan in een clubhuis of in een gebouw van een andere Scoutinggroep.
Ze zullen weinig slapen, maken lol en er wordt altijd uitgekeken naar de vrijdag: winkelen en de keetavond.
De hele week staat in het teken van een bepaald thema of verhaal. Alle spellen passen ook bij het thema.
Ook worden alle avonturen gebundeld in de Kampkrant en ieder lid krijgt thuis een exemplaar gedurende de week zodat de ouders lezen wat hun kind beleeft.

Activiteiten:

Behalve de wekelijkse bijeenkomsten op de dinsdagavond en het kamp, vinden er in een scoutingseizoen ook nog een aantal grotere activiteiten plaats.

Dat zijn:
* De avondwandelvierdaagse
* De financiële actiemiddag
* Gezamenlijke groepsactiviteiten

Via de website en Facebook wordt u op de hoogte gehouden van de activiteiten.
Wij hopen met de informatie die wij u gegeven hebben een beter beeld te geven over onze groep.

Contactpersoon:

Ciske Leliveld